LOGISTIEKE
ERVARINGEN
UIT DE PRAKTIJK

Graag delen we ervaringen en verhalen uit de logistiek om de voordelen van Modal Shift, vervoer via de binnenvaart te delen. Lees hieronder bijvoorbeeld hoe bedrijven samenwerken in vervoerscombinaties en het bundelen van ladingen.

Mooie video van Schuttevaer: Een kijkje bij Interrijn RoRo: de modal shift is al feit!

De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.

Multimodale logistiek zit in de lift in Noordoost-Brabant – Binnenvaartkrant.nl

De toegevoegde waarde van multimodaal vervoer wordt in de regio Noordoost-Brabant steeds belangrijker.

Dagelijks 2000 teu van de weg naar het water – evofenedex nr 10

In de afgelopen periode is hard gewerkt aan de praktische vormgeving van de Modal Shift-regeling.

Het is de hele reis van de producten die telt, niet alleen het vervoer van de container – Frank Bruurs

Die historie is boeiend en laat zien dat ondernemen vraagt om voeling houden met de marktontwikkelingen om daar met visie en overtuiging op te reageren.

Port of Moerdijk als verbindend logistiek platform – Ferdinand van den Oever

Ferdinand van den Oever is een blij mens gelet op het feit dat hij onlangs groen licht kreeg voor de bouw van het ‘Logistiek Park Moerdijk’.

Modal Shift past uitstekend bij wie wij willen zijn – Arno Huijsmans

Cosun Beet Company: ‘We willen de meest succesvolste, innovatiefste en groenste verwerker van bieten zijn in de wereld’.

Voorbeeldproject: Slimme vervoerscombinaties Heineken

Er wordt als het ware een driehoekje gemaakt: volle Heineken-containers van Alpherium naar Moerdijk, volle containers van Rotterdam naar Moerdijk, lege containers van Moerdijk naar Heineken, daar weer vullen, etc. Dit voorkomt ook lege containers van Rotterdam terug naar Heineken.

Voorbeeldproject: Ladingen bundelen Kloosterboer/McCain

Reefercontainers gebruiken voor transitie ‘frites express’-transport, route: Lewedorp (Zeeland)-Lelystad. Vanuit Vlissingen een barge (met plugs) met de ‘frites express’ containers laten varen (i.s.m. Honkoop Barging). Vervolgens gaan de volle exportcontainers vanuit Lelystad weer naar Rotterdam. 

Ambitie: per dag 2.000 TEU van weg naar binnenvaart. doe jij met ons mee?

MINDER SLIJTAGE WEGDEK

VERBETERDE MOBILITEIT

POSITIEF DUURZAAM IMAGO

MINDER OPONTHOUD

EFFICIËNTE LOGISTIEKE KETEN

MINDER CO2 UITSTOOT